Maaşlar 100 lira düşecek!

Mesaj olurken delirmek buna derler !!!

Turizmde Türkiye’ye ilgi artıyor

Evde Takı Yapımı

ISO 10002 SİZE GEREĞİNDEN FAZLASINI HARCATMAZ

Web Dünyası 19 Ağustos 2016

ISO 10002 SİZE GEREĞİNDEN FAZLASINI HARCATMAZ

ISO 10002 altyapısı masrafları azaltır. Pazarlama ve hedef Pazar seçimini daha doğru belirlemeye yardımcı olur. Müşterilerinizin neye ne kadar gönüllü olduğunuzu anlamanızı sağlayarak ürün ve hizmetlerinizle istek ve ihtiyaçların doğru biçimde eşleşmesine ciddi manada yardımcı olur.

Müşterilerinizin istek, ihtiyaç ve düşüncelerini ISO 10002 ile öğrenip gerektiğince takip ederek daha “Kaliteli” ürünleri tam olması gereken kalite ve değer aralıklarında iletmenizi mümkün kılar. Böylelikle ISO 10002 belgesi size gereğinden fazlasını harcatmamış olacaktır.

Yani ürünlerinizin kalitesinin yüksek olduğuna inandığınız halde satış rakamlarınız beklediğiniz düzeylerde değilse, ISO 10002 bunun nedenlerini size istatiksel olarak sunacak bir alt yapı inşa etmenizi sağlayacaktır. Böylece sizin düşündüğünüz kalite hedefi ile müşterilerinizin sizden talep ettiği ürün hizmet kalitesi gerçek bir zeminde buluşmuş olabilecektir.

Çoğunlukla yatırım yapılırken bireysel girişimlerde “Bu işi yapsak şöyle yapsak şurada yapsak kazanırız” düşüncesiyle, “Bu lokasyonda buna ihtiyaç var insanlar şunu arıyorlar” düşüncesi arasındaki fark ile ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini uygulayıp uygulamamak arasındaki farkla eşdeğerdir.

Çünkü kalite müşterileriniz nasıl memnun oluyorsa odur. Ne fazlası ne eksiği..! Bu kuralı ciddiye almayan ve bildiğini üretip sunmaya devam eden işletmelerin esnek olduklarında söz edilemez. Tabi boş yere zaman ve nakit harcayıp sonuçlarına katlanacak kadar varlıklıysanız o ayrı konu!..

Tek bir satış bile yapamayacağınız reklamlar yerine, hedef kitlenizi doğru kavrayarak isabetli mecralar da gerçekleştireceğiniz reklam ve pazarlama çalışmalarının geri dönüşlerini hiç düşündünüz mü?

ISO 10002 NEDİR?

Tam açılımına kısaca anlamına baktığımızda ISO 10002’nin müşteri memnuniyeti sağlamak üzere oluşturulmuş bir yönetim standardı olduğunu kolayca görebiliriz. Bunu sağlamak için müşterilere yönelik bir takım prosesler yazılı olarak belirlenir. Müşteri memnuniyet anketleri ile gereken piyasa memnuniyet araştırmaları ve gerçekte müşterilerinizin sizin hakkınızda ne düşündüğü ortaya net veriler yardımıyla belirlenir.

Bugün almış olduğunuz kararlar veya müşteri talepleri her zaman bugünkü gibi kalmayıp sürekli değişebilir. Eğer ISO 10002 gibi bir müşteri memnuniyet ve şikayet takip ve yönetim sistemine sahipseniz çok sayıda değişkeni bir arada ve daima takip etmek mümkün olacaktır.

Kaliteyi sürekli aynı seviyede sunabilmek ve esnek olabilmenin daha iyi bir yolu var mı? İşte ISO 10002 işletmenize bu alt yapıyı kurmanızı vaat ediyor. Elbette bunun boş değil de içi dolu gerçek vaatler düzeyine ulaşmasını arzuluyorsanız o halde sistemin gerekliliklerini tam olarak gerçekleştirmelisiniz.

Çünkü ISO 10002 standardı da diğer standartlar gibi neyi yapmanız gerektiğini gösterir nasıl yapılacağına siz karar verirsiniz. Şikayet etmeyi bırakıp müşteri şikayetlerini dinlemek onları çözüme ulaştırmak önemlidir. Tıpkı kalite yönetim sistemlerinin sahip olduğu DÖF sistemi gibi. Ne kadar DÖF açarsanız satışlarınızı artıracak o kadar çok olumsuz etkenin farkındasınız demektir.

Bir problemi çözebilmenin en temel yönü o problemin önce farkına varabilmektir.

ISO 10002 belgesi nedir nasıl alınır ne işe yarar ücreti ne kadar öğrenmek istiyorsanız bunun için http://adlbelge.com/iso-10002-belgesi adresini ziyaret edebilirsiniz.

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.